De Pont

Samenwerken aan een antwoord op uw vraag

Klachtenregeling

Wij verwelkomen u graag als cliënt in De Pont en stellen alles in het werk om u op een kwaliteitsvolle wijze hulp te bieden.

Hulpverlenen is mensenwerk. Misschien bent u als cliënt niet altijd tevreden met de behandeling van de hulpverlener. U hebt het recht om dit te uiten. Dit kan in de eerste plaats met de hulpverlener zelf. Vaak is een gesprek voldoende om tot een oplossing te komen.

Indien een gesprek echter geen oplossing biedt, kan u uw klachten of opmerkingen ook op een andere manier kenbaar maken. U kan hiervoor terecht bij de coördinatoren of directeur:

Uw opmerkingen of bedenkingen kan u kenbaar maken: telefonisch, schriftelijk, via e-mail of in een persoonlijk onderhoud met de verantwoordelijke (hiervoor dient u wel een afspraak te maken). Indien u anoniem wil reageren, kan u bedenkingen ook deponeren in de brievenbus in de wachtzaal.

U kan uw klacht ook melden aan de provinciale ombudsfunctie bij Peter De Clercq. Hij is elke werkdag tijdens kantooruren bereikbaar op 0485 54 81 43 of via e-mail op peter.declercq@oogg.be.

Wij hopen in de eerste plaats op een succesvolle samenwerking maar beloven tevens uw klachten ter harte te nemen. Een CGG is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren. Indien u toch dringend hulp nodig hebt buiten deze uren, raden wij u aan contact op te nemen met uw huisarts, met Tele-Onthaal op het nummer 106 of met het crisisinterventiecentrum (CIC) op het nummer 015/42.03.33.